Театър Реплика / Новини

Новини

Театър Реплика обявява конкурс за драматургичен текст

Трети международен фестивал – лаборатория „NEDRAma-international” 25 -30 май 2016

Фестивалът „NEDRAma-international” има за цел да създаде ново културно пространство, което да провокира сближаването ни с европейските културни тенденции и интегрирането на българския театър в европейския театрален контекст.
Това е първият по рода си фестивал на документалния театър в България преврънал се в сериозен ежегоден международен фестивал, осъществен от международен партньорски артистичен екип.

И тази година NEDRAma-international” – е насочена към случването на творческия контакт, към срещата. Срещата между актьор и режисьор, срещата межу автор и режисьор, към формирането на екип от съмишленици. И тази година за нас е важно да дадем възможност на младите в театъра да пробват себе си в различни кординатни системи
Художествената концепция на Третия фестивал – лаборатория „NEDRAma-international” има две основни теми над които ще работят участниците във фестивала:
– 1. Манипулациите в медиите, като тема за документално изследване и представление
– 2. „Славяните – това са Африка в Европа”

За първи път в историята на фестивала Театър „Реплика”

ОБЯВЯВА КОНКУРС

за написване на кратка пиеса в рамките на 8-10 страници
по темите «Манипулации в медиите» и «Славяните- това са Африка в Европа».

За творчески екип, автор, режисьор и актьори, които в рамките на фестивала да работят над предложените драматургични текстове.

Три от одобрените предложения ще бъдат включени в международен театрален проект, който ще се осъществи през 2017 година.

До 20-ти май на имейл
replica.theatre@gmail.com

Очакваме вашите предложения за мини пиеси по посочените теми и заявки за творчески екипи за реализирането им.

Международно жури в състав Ксения Драгунскя (писател-драматург, Русия) Новица Антич (преводач, Сърбия), Василка Бумбарова, Благой Бойчев, Боряна Пенева, Ованес Торосян, Милко Йовчев, Ирина Андреева, Милена Ерменкова, Ивайло Драгиев (България) ще оцени проектите, а в рамките на фестивала от 25 до 30 май творческите екипи ще имат възможност за реализирането им work in progress.

Театър „РЕПЛИКА”
Трети международен фестивал – лаборатория „NEDRAma-international”
25 -30 май 2016

Международен театрален проект
„СЛАВЯНИТЕ – ТОВА СА АФРИКА В ЕВРОПА”

Международният театрален проект с провокативното название „Славяните – това са Африка в Европа” предполага създаването на колажен спектакъл сглобен от мини пиеси на автори от Русия, България, Сърбия, Македония,Чехия, Полша, Белорусия…
На авторите и творческите екипи от различните страни ще бъдат предложени примерни теми по един или друг начин отнасящи се към „славянската митология”, тоест неверни представи и заблуди на англо-саксонския или друг неславянски представител на човечеството за славяните. Може да се каже, че това ще представлява нещо като сборник от предразсъдъци. Вече написаните кратки пиеси или документални идеи ще бъдат предложени на режисьори и актьори от гореспоменатите страни. Това ще бъде един пътуващ театрален пъзел, който ще се запълва във всяка следваща страна.
Естествено е, че проектът не предполага никакви политически цели и амбиции. Това е ирония и самоирония, но в полифоничното звучене на бъдещия спектакъл наверно ще има място и за тревога, печал и нежност…
Първата част от проекта ще се осъществи в България и постепенно ще присъединява следващи глави към бъдещия спектакъл.
Предполага се бъдещия спектакъл да се изиграе във всички страни участнички в проекта и разбира се ще попътува по белия свят. Странстването на славяните…

ПРИМЕРНИ ТЕМИ ЗА ОТКЪСИТЕ (МИНИ ПИЕСИТЕ)
– Всички славяни са братя, обожават се и говорят на един и същи език
– Славяните скоро ще измрат
– Славяните са произлезли от рибите (тоест от водата)
– Всички славяни (slavs) са роби (slaves)
– Славянските езици скоро ще изчезнат, ще умрат
– Славяните никога няма а станат членове на ЕС
– Славяните- това са фрагмент на Африка в Европа
– Славяните са много суеверни
– Славянте са чревоугодниици и пияници
– Славяните са силно родово свързани
– Славянското време (тоест неспособността да идваш навреме)
– Славянското детелюбие
– Славянската любов към земята и селото, любовта към вилния живот и гледането на градини
– Славяните винаги се напиват във влакове и самолети
– Славянската вяра в чудото
– Славянско игнориране на законите и правилата, не бива , но може
– Славянската безтакност
– Славянско неравнодушие към съдбата на близките.
– И други….

Театър Реплика гостува в Лондон

На 12 и 13 ноември 2015г. „Ние сме боклуците от Източна Европа“ (http://replicatheatre.com/performance/nie-sme-boklutsite-ot-iztochna-evropa/) ще бъде показан в Лондон по покана на най-голямата културна институция за изследване на Източно-Европейското изкуство и култура Grad-Gallery of Russian Arts and Design. (http://www.grad-london.com/whatson/ )

Спектакълът ще бъде част от едномесечния арт фестивал „Периферни визии”, представящ шест проекта на творци от Източна Европа и Русия, изследващи проблемите на емиграцията и гражданската ангажираност в обществените процеси на Европа.. „Ние сме боклуците от Източна Европа“ е посланик на социалните теми за емиграцията, гражданското участие и излишните „неща и хора” в обществото на съвременна България. Тези теми са изключително актуални сред младите хора в Лондон, които са заливани с „истерията” от „прииждащите емигранти” от Източна Европа. Гостуването там не само ще допринесе престиж за българското изкуство като цяло, но и ще запознае много широк кръг от хора с все по-актуалния проблем за емиграцията в Англия. А участието на Театър „Реплика” в този арт фестивал посветен на Източна Европа е сигурен начин за сериозна заявка на българската култура като равноправен участник в европейските културни процеси.

Grad-Gallery of Russian Arts and Design
CONTACT
+44 (0) 20 7637 7274
3-4a Little Portland Street London W1W 7JB
info@grad-london.com
http://www.grad-london.com/visit/

На 14 ноември театър „Реплика” ще бъде гост на Българския културен институт в Лондон( http://bg.bcilondon.co.uk/2015/11/14/) със спектакъла „Двама бедни румънци, които говорят полски” (http://replicatheatre.com/performance/dvama-bedni-rumntsi-koito-govoryat-polski/)

Историята започва на околовръстното шосе на Варшава, където мъж и жена в неугледен вид и видимо надрусани се опитват да спрат кола на стоп. Тяхното безумие, грубост и безчовечност сякаш ескалират от взаимната им близост и надъхване, като същевременно рефлектират в отвращението и бездушието на всички други замесени. Постепенно в хода на това пътуване героите изтрезняват и се доближават до реалните си лица – един успял актьор и една нещастна самотна майка. И противно на логиката и очакванията ни, именно във втората и привидно „нормална“ част на тяхното общуване връзката им се разпада, а на повърхността излиза най-лошото у всеки. До неизбежния край.

Смисълът на подобен спектакъл е именно в съпреживяването и в това да не се разкриват тайните на сюжета. Това е театър, направен в най-класическите канони на трагедията – с истински катарзис накрая. При това еднакво ангажиращ просто любопитен зрител, така и професионалниста.

Театър за нелюбовта, направен с любов – не се среща често, не пропускайте!
Български културен институт
(В сградата на Българското Посолство)
188 Queen’s Gate
Kensington
London
SW7 5HL
Метро
Gloucester Road 12 mins. (0.6 miles)
Piccadilly Circle District
South Kensington 13 mins. (0.6 miles)
Piccadilly Circle District
Buses
9, 10, 52, 70, 452, 702
http://bg.bcilondon.co.uk/%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82/

БНР: Театър „Реплика” играе премиерно „Състояние на нацията”

Най-новият спектакъл на театъра е постановка на Ованес Торосян по текстове на шотландския писател Ървин Уелш, който доби световна известност още с първия си роман „Трейнспотинг”.

headstatefacet2-min

 

Това е социален театър. Защото се занимава с темите, които вълнуват всички. И защото рови там, където най-много ни боли – в раните, които обикновено наричаме „грешки на обществото”, казват създателите на спектакъла.

Сценографията е дело на Добри Чомаков и Иван Пустиняшки, а ролите изпълняват актьорите Милко Йовчев, Благой Бойчев, Боряна Пенева и Милена Ерменкова.

Премиерните представления на „Състояние на нацията” са на 9 и 14 октомври от 20 часа в едно от новите артистични пространства в София – I am studio.

На същата сцена можете да гледате и други спектакли на театър „Реплика” – всяка вечер до 16 октомври.

Чуйте разговора с актьорите Милко Йовчев и Благой Бойчев.

Състояние на нацията

 

headstatefacet2-min

по текстове на Ървин Уелш

режисьор: Ованес Торосян

сценография: Добри Чомаков и Иван Пустиняшки

участват: Милена Ерменкова, Боряна Пенева, Милко Йовчев и Благой Бойчев

Проектът представлява опит за документална дисекция на състоянието на съвременното общество. Базирайки се на текстове на Ървин Уелш, описващи живота на маргиналите в обществото, екипът изследва пътищата на деградация и разпад на човешката личност. Разпад, започнал със свръхжеланието да имаш всичко, да притежаваш всичко, да консумираш всичко. Това свръхжелание поражда желанието да господстваш, а отук произлизат и всички трагични моменти между персонажите в постановката, стигащи дори до канибализъм. В този момент „състоянието на нацията“ се явява състояние,

NEDRAma documentary days: Rimini Protokoll

 

Rimini3

Dear friends,

Be welcome on 28.01.2015 at 19:30 in „I AM STUDIO” on Our NEDRAma documentary days of , when we will present a story about :”RIMINI PROTOKOLL”- the theatre of the new theatre reality and the projection of the film about the lecture performance “Prometheus in Athens”-directors Helgard Haug and Daniel Wetzel, presented in Athens Festival 2010, Odeon of Herodes Atticus, 15 July 2010. Vassilka Bumbarova will tell more about “RIMINI PROTOKOLL”- one of the most successful groups for documentary and contemporary theatre in Europe. We hope to have a discussion after that, which will be lead by the young critics Dorothea Belcheva and Boris Zafirov.

About “RIMINI PROTOKOLL”:
Helgard Haug, Stefan Kaegi, and Daniel Wetzel have been working as a team since 2000. They work in the area of theater, a team of author-directors. Their work in the realm of theater, sound and radio plays, film, installation emerge in constellations of two or three and solo as well. Since 2002, all their works have been written collectively under the label Rimini Protokoll. At the focus of their work is the continuous development of the tools of the theater to allow for unusual perspectives on our reality.
For example, Haug/Kaegi/Wetzel have declared a Daimler Shareholder Meeting to be a piece of theater or staged 100 % Stadt (100 % City) with 100 statistically represtntative residents of cities like Berlin, Zurich, London, Melbourne, Copenhagen, or San Diego. In Berlin and Dresden, they developed accessible Stasi installations/sound plays in which the observation protocols could be listened to on android telephones. At the moment, they are touring with Nigerian-European business people (Lagos Business Angels), the paraplegic MC Hallwachs (Qualitätskontrolle (Haug/Wetzel), or setting cities to music for hordes of spectators with 50 headphones (Remote X (Kaegi)).
They have been awarded the NRW Impulse Preis for Shooting Bourbaki (2003); Deadline (2004), Wallenstein – eine dokumentarische Inszenierung (2006) and Situation Rooms (2014) were invited to the Berliner Theatertreffen. Schwarzenbergplatz was nominated for the Austrian theater prize Nestroy in 2005. Mnemopark was awarded the Jury Prize at the festival “Politik im freien Theater” in Berlin in 2005, and in 2007 Karl Marx: Das Kapital. Erster Band won both the audience prize at Festival Stu?cke07 and the Mu?lheimer Dramatiker Preis that same year.
In November 2007, they were awarded a special prize at the Deutscher Theaterpreis Der Faust, in April 2008 they were awarded the European Theatre Prize for the category “new realities.” In 2008, they were awarded the Hörspielpreis der Kriegsblinden for Karl Marx: Das Kapital, Erster Band (Peymannbeschimpfung was also nominated).
Rimini Protokoll was awarded the Faust Theatre Prize in 2007, the European Prize for New Theatre Forms in 2008 and in 2011 the silver lion of the Biennale for Performing Arts in Venice. The multi-player video-installation „Situation Rooms“ about the weapon-industry received the Excellence Award of the 17th Japan Media Festival.
Rimini Protokoll is based at HAU, Berlin, since 2003.

http://rimini-protokoll.de/materialbox/prometheus/2-2-Homepage.html

Curators of the NEDRAma Documantary Days:
Irina Andreeva
Dorothea Belcheva
Vasilka Bumbarova
Boris Zafirov
Georg Genoux

Rimini2Riminihttp://replicatheatre.com/
http://www.democracydoc.com/

Програма „Студио Реплика“, януари 2015

1907384_10204873274783806_738318255903664938_n
В пространството на I AM STUDIO София, ул. „Раковски” 149

22.януари (четвъртък) 2015, 19:30 , в ЦЕНТЪР ЗА КУЛТУРА И ДЕБАТ „ЧЕРВЕНАТА КЪЩА“

ДВАМА БЕДНИ РУМЪНЦИ, КОИТО ГОВОРЯТ ПОЛСКИ

по пиесата на Дорота Масловска; Режисьор: Георг Жено
интерактивно театрално представление
Историята е за мъж и жена, пътуващи на стоп, които преживяват различни неща заедно, но въпреки това остават сами със себе си, всеки затворен в черупката си.
Сценография: Лили Джагарова; с участието на: Ирина Андреева, Ивайло Драгиев, Боряна Пенева, Благой Бойчев, Милко Йовчев. С подкрепата на Полския институт в София

23. януари (петък) 2015,  19:30,  в ЦЕНТЪР ЗА КУЛТУРА И ДЕБАТ “ ЧЕРВЕНАТА КЪЩА“

НИЕ СМЕ БОКЛУЦИТЕ ОТ ИЗТОЧНА ЕВРОПА

Режисьор: Георг Жено; с участието на Боряна Пенева, Милко Йовчев, Ирина Андреева,
Ина Георгиева, Ивайло Драгиев, Благой Бойчев, Тони Карабашев; с подкрепата на Гьоте-институт България.

Това е много лично представление на актьорите. Разказ с историите на техни близки
приятели, техните лични истории и истории на други хора, които те приемат като лични, защото актьорите разпознават себе си в живота на тези други хора, разпознават цялата ситуация в България и се опитват да разсъждават върху това в представлението.

26. януари (понеделник) 2015, 19:30
ЗАПОЛЯРНАЯ ПРАВДА
по пиесата н
а Юрий Клавдиев (Русия)
превод: Василка Бумбарова;
режисьор: Георг Жено (Герм
ания)
с участието на: Ованес Торосян, Милко Йовчев, Боряна Пенева, Ирина Андреева
Норилск, градът където се развива действието, е вторият по големина в света град, разположен отвъд полярния кръг. Един от най-студените и екологично замърсени градове на света. СПИНът е странно заболя
ване. По-скоро не можем да го наречем заболяване, а явление. Иначе как да обясним, че отначало то не променя физиологията, а мирогледа на човека.

27. януари (вторник) 2015, 19:30
ОБЪРНИ СЕ С ГНЯВ НАЗАД
от Джон Озбърн
Режисьор: Ана Батева
 Сценография: Мартина Варийска
С участието на: Ованес Торосян, Милена Ерменкова и Юлиян Петров

ОБЪРНИ СЕ С ГНЯВ НАЗАД е пиеса за „сърдитите млади хора“ или за това как общественото статукво довежда едно младо поколение до цялостна духовна и интелектуална апатия. Младият индивид се бунтува срещу факта, че липсата на свободни креативни възможности тласка негово поколение към безразличие и го лишава от смисъл. Въпросът е дали тези млади хора ще успеят да събудят поне малко ентусиазъм в себе си или да се действа е късно?

 28. януари (сряда) 2015, 19:30
Nedrama, Документален ден
Разказ за „Римини протокол” – театърът на новата театрална реалност и про
жекция на филма-спектакъл „Прометей в Атина”, режисьори Хилгард Хаут и Даниел Ветцел представен на 15 юли 2010г. в рамките на Атинския фестивал на античната сцена на ODEON OF HERODES ATTICUS.
Водещи на дискусиите са младите театрални критици : Доротея Белчева и Борис Зафиров.

29. януари (четвъртък) 2015, 19:30
ЖИВОТЪТ СЕ ПОЛУЧИ
 от Павел Пряжко (Минск, Белорусия)
превод Василка Бумбарова

Режисьор Алексей Ершов (Москва, Русия)
Сценография Лили Джагарова (София, България)
Асистент-режисьор Доротея Белчева

Художествен ръководител Георг Жено

с участието на: Благой Бойчев, Боряна Пенева, Милена Ерменнкова, Милко Йовчев, Ованес Торосян

“ Заглавието на пиесата не предполага нито ирония, нито сатира, аз съм пределно честен в утвърждаването на това, че животът на моите герои се е получил. Просто хората, за които пиша, по друг начин гледат на живота и критериите им за щастие/нещастие са други.”
Павел Пряжко

30. януари (петък) 2015, 19:30
“ХУБАВА СИ, МИЛА МОЯ”
 театрален спектакъл по мотиви
от сценария на едноименния филм на Георги Дюлгеров
и книгата на Георги Марков „Задочни репортажи за България“

Режисьор: Благой Бойчев
Сценография: Пламена Дичева
 Видео: Алекс Самунджи и Павлина-Калина Церовска

с участието на: Боряна Пенева, Петя Бойчева, Мариана Бонева, Милко Йовчев

На базата на документални интервюта с проститутки при срещата им с нашето въображение, е създаден спектакъл за „утайката” на обществото. Историите на тези момичета ни карат да погледнем през друга перспектива на тяхната вина и нашите отговорности. Това можем да направим най-честно чрез нещо, което ни е най-близко, а именно актьорската ни природа.

31. януари (събота) 2015, 20:00
ВЕЧЕР НА ТЕАТЪР АТОМ

Театърът като оръжие срещу своеволията на политиците

За театър „Реплика”, радикалния документален стил и нуждата от протести в България: с германския режисьор Георг Жено разговаря Борис Зафиров.

image

http://kultura.bg/web/театърът-като-оръжие-срещу-своеволия/

Има още

Програма Театър Реплика, декември 2014

image

15.12 / 19:30ч.- „Ние.БГ“ – Спектакъл на Георг Жено и колективът на Театър „Реплика“ базиран на документално изследване на положението на ромите в България, в който заедно с младите български професионални актьори, участват и младежи от ромското малцинство
Съставител: Елена Марго

16.12 / 19:30 – “Заполарная правда” –
спектакъл по пиесата на Юрий Клавдиев (Русия)
превод: Василка Бумбарова;
режисьор: Георг Жено (Германия)
сценограф: Ксения Перетрухина (Русия) в сътрудничество с Яков Каждан (Русия)
с участието на: Ованес Торосян, Милко Йовчев, Ивайло Драгиев, Благой Бойчев, Милена Ерменкова, Боряна Пенева, Ирина Андреева, Красимира Кузманова
Норилск, градът където се развива действието, е вторият по големина в света град, разположен отвъд полярния кръг. Един от най-студените и екологично замърсени градове на света. С вируса на СПИН там са заразени 7 от 10 момичета и момчета. И всички те, като нас, искат да живеят. СПИН е странно заболяване. По-скоро не можем да го наречем заболяване, а явление. Иначе как да обясним, че отначало то не променя физиологията, а мирогледа на човека.

17.12 / 19:30 – “Двама бедни румънци, които говорят полски” – по пиесата на Дорота Масловска; режисьор: Георг Жено
сценография: Лили Джагарова
с участието на : Ирина Андреева, Ивайло Драгиев, Благой Бойчев, Милко Йовчев, Боряна Пенева
Историята е за мъж и жена, пътуващи на стоп, които преживяват различни неща заедно, но въпреки това остават сами със себе си, всеки затворен в черупката си.

18.12 / 19:30 – Nedrama, Документален ден, отворена репетиция на представлението “Фитнес”; проект на Ирина Андреева, Тони Карабашев и Боряна Пенева
Дискусия след показа

19.12 / 16:00 – Nedrama, Документален ден – продължение на програмата, която в продължение на 4 години е основна програма в московския „Театър.док“, с куратор Георг Жено. Чрез тази програма се развиват много известни проекти на „Театър.док“ като „1:18“, „Берлуспутин“, „Let me show your fire“ и др. Веднъж месечно в нашата програмата ще се презентират идеи за нови документални и интердисциплинарни представления и ще се дискутират с публика. Водещи на дискусиите ще бъдат младите театрални критици : Доротея Белчева и Борис Зафиров.

20.12 / 19:30 – “Хубава си, мила моя” –
театрален спектакъл по мотиви от сценария на едноименния филм на Георги Дюлгеров и книгата на Георги Марков „Задочни репортажи за България“
Режисьор: Благой Бойчев
Сценография: Пламена Дичева
Видео: Алекс Самунджи и Павлина-Калина Церовска
с участието на: Боряна Пенева, Петя Бойчева, Мариана Бонева, Милко Йовчев
На базата на документални интервюта с проститутки при срещата им с нашето въображение, е създаден спектакъл за „утайката” на обществото. Историите на тези момичета ни карат да погледнем през друга перспектива на тяхната вина и нашите отговорности. Това можем да направим най-честно чрез нещо, което ни е най-близко, а именно актьорската ни природа.

21.12 / 19:30 – “Животът се получи”
с участието на: Благой Бойчев, Боряна Пенева, Милена Ерменнкова, Милко Йовчев, Ованес Торосян
“ Заглавието на пиесата не предполага нито ирония, нито сатира, аз съм пределно честен в утвърждаването на това, че животът на моите герои се е получил. Просто хората, за които пиша, по друг начин гледат на живота и критериите им за щастие/нещастие са други.”
Павел Пряжко

 

 

Театър Реплика, откриване на сезон 2014/2015

Програма „СТУДИО „РЕПЛИКА“
проект на Театър „Реплика“, проект “Демокрация.док”
осъществен в пространството на I AM STUDIO

Пресконференция на 24.11.2014 от 14.00 ч.
I AM STUDIO
София, ул. „Раковски” 149

Скъпи приятели и колеги!

Щастливи сме да Ви съобщим, че на 24.11.2014 г. стартира нашата Програма „Студио Реплика“ в I AM STUDIO.

Има още

Теaтър „Репликa“ ще предстaви в теaтърa на годинaтa в Гермaния

Теaтър „Репликa“ ще предстaви в теaтърa на годинaтa в Гермaния: Нa 18 и 19 октомври предстaвлението „Ние сме боклуците от Източнa Европa“ в теaтър „Мaксим Горки“ в Берлин, който беше избрaн от немските теaтрaлни критици зa нaй-добър теaтър нa Гермaния за сезон 2013/2014. След товa ще покaжем предстaвлението в университетa Кеймбридж в Aнглия. Също тaкa немският водещ театрален вестник „Theater der Zeit“ посети предстaвлението ни в София и писa за него в издaние от 2014: Тук е текстa за нaшето предстaвление с бългaрски превод:
Theater der Zeit за „Ние сме боклуците от Източна Европа“
Да заминем или да останем? Как двата документални театрални проекта в София качват на сцената обществената ситуация в страната.
София 01.03.2014. Денят на Баба Марта – навсякъде из града има щандове с малки червено-бели мартеници, това са гривни, брошки или малки куклички, които струват стотинки. Хората си ги подаряват един на друг, на приятелите и семействата си. Те са талисмани за здраве и дълъг живот. Когато човек открие първият символ на пролетта ( цъфнало дръвче или лястовичка ) го закача на клонче или го слага под камък и си пожелава нещо хубаво.
Много желания стоят закачени по клоните на дърветата в София през март.
„Кой е най-болезненият проблем, за който трябва да се говори.“- питаме актрисата и съавтор Ирина Андреева.
Няколко от членовете на сдружение Реплика стоят на по чаша червено вино заедно с техния режисьор Георг Жено в стармодния бар. Твърди се, че това е и любимото софийско заведение на Димитър Гочев – а именно една тъмна дупка, цялата в цигарен дим и осветена със свещи.
За какво най-много ги боли?
Отговорът е мълчание. Каквото и да има да кажем за състоянието на Германия, за трудностите и нуждите й, ще изглежда безмислено Тук и Сега в София, България след документалното театрално представление със заглавие „Ние сме боклуците от Източна Европа“, осъществено с подкрепата на Гьоте-институт – София.
Представлението е синтез между два театрални проекта. Първата част, „Боклук“ е репетирана през 2013, а втората, „Изход“ – тази година. Изключително личните истории на актьорите и на техни близки разказват не само за социалната действителност в България, но също така и за враждебния западноевропейски манталитет. В представлението е интерпретиран и опитът им от 2013г., когато се зараждат отново масивни обществени протести за смяна на политическото управление, но за съжаление тези, които виждаме сега да управляват страната, не са по-добри от тези преди тях. „Генералният проблем при нас е, че ние, за разлика от Полша или Чехия, не успяхме да направим революция срещу комунизма“ – казва Ирина. „Същите, авторитарни, мафиотски унищожители управляват страната и унижават народа.“
В „Боклук“ актьорите показват от сцената, всички онези, чието унижение е особено голямо, тъй като те съществуват е благодарение на кофите за боклук и отпадъците на другите хора. По софийските улици могат да се видят поразителен брой хора на ръба на крайната бедност, които са принудени да прекарат деня си така. Ина Георгиева представя един невероятно звучащ музикален инструмент, направен от боклуци, на който тя свири песен,в която се пее: „I got no job, I got no money. I have to leave.“
“ Миграция на бедността“, “ социален туризъм“, “ имиграция на мизерията“.
Откакто от 01.01.2014г. Отпаднаха ограниченията за свободното движение на трудовия пазар в Европа, което важи за България и Румъния, Западна Европа се страхува, че социалната им система ще бъде залята от българи и румънци.. Лансират се расистки клишета и стереотипи, заплахата била не само финансова, но и социална.
“ Който мами, изхвърча „, казва Хорст Зеехофер.
Заради дискриминацията на основа произход много българи се представят за испанци или италианци. Например приятел, за когото Милко Йовчев разказва, се подвизава под прякора Тиаго Де Ла Роча, за да има поне някакъв шанс за работа. Емигрантите от Източна Европа са обект на втората част на вечерта. Затова разказва Ирина, ядосано и мощно, своята история за това как като актриса е имала възможността да замине за Италия с твърд ангажимент и добро заплащане. Тя обаче е решила да остне и за да си осигури жалкото препитание е трябвало да чисти един фитнес, докато на плеъра си е слушала „Santa Lucia“. Защо да ходиш далече, след като после през цялото време ще жадуваш за родината си? Кой ще води битката, ако сърдитите млади хора напускат страната си? „Get up, stand up“ пее групата на края на вечерта и публиката в Центъра за култура и дебат Червената къща „Андрей Николов“ е отнова изправена на крака.
Мирка Дьоринг и Дорте Лена Айлерс